یزدفردا: رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان رفسنجان با تشریح برنامه‌های گرامیداشت روز شهید در رفسنجان، گفت: ۳۰ درصد از جامعه شاغلین هر دستگاه باید جامعه ایثارگران باشند اما اگر بررسی کنید این درصد شاید به ۱۰ درصد هم نمی‌رسد در حالی‌که در حال حاضر حداقل ۱۳۰۰ متقاضی شغل بیکار در بنیاد شهید رفسنجان داریم.

به گزارش یزدفردا: مصطفی دهقان‌رجبی غروب امروز ۱۶ اسفند ماه در نشست خبری با گرامیداشت روز ۲۲ اسفند روز شهید، اظهار کرد: سال گذشته یک هفته به‌صورت روزشمار برنامه‌های هفته شهید در رفسنجان اجرا شد که با رونمایی از کتاب شهید حاج محمد میرزابیگی آغاز شد و تا شورای ترویج ایثار و شهادت ادامه یافت. امسال به جهت انجام کاری نو و حل شدن گره‌ای از مشکلات خانواده‌های شهدا و ایثاگران، برنامه‌هایی را با حضور مسئولین برای بررسی و حل مشکلات این خانواده‌ها داشته باشیم.

وی افزود: در نخستین روز از هفته بزرگداشت شهید، بررسی موضوعات حقوقی خانواده‌های شهدا با حضور رئیس دادگستری، دادستان و وکلای شهرستان در محل بنیاد شهید انجام می‌شود. روز جمعه سخنرانی رئیس بنیاد شهید در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان است.

وی بیان کرد: روز شنبه و یکشنبه (۱۹ و ۲۰) اسفند حضور مسئولین شهرستان و مسئولین شهری از جمله شهردار و شورای شهر در محل بنیاد شهید را داریم که مشکلات خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران را با میز خدمت بررسی می‌کنند. روز دوشنبه ۲۱ اسفند طبق روال هر هفته نیز دیدار مسئولین شهرستان با برخی خانواده‌های شهدا صورت می‌گیرد. در این روز همچنین شب شعر با موضوع ایثار و شهادت و خاطره‌گویی همرزمان شهدا در مهدیه شهدای عباس‌آباد رفسنجان برگزار می‌شود.

دهقان‌رجبی ادامه داد: روز سه‌شنبه ۲۲ اسفند روز شهید، از همه ادارات خواسته شد مراسمی را به این مناسبت در اداره خود برگزار کرده و از وابستگان شهدا که شاغل هستند تجلیل کنند. روز چهارشنبه ۲۳ اسفند نیز برنامه دیدار با والدین و خانواده‌های شهدا را در برنامه داریم. عصر پنجشنبه ۲۴ اسفندماه نیز عطرافشانی و گلباران گلزار شهدای شهرستان را خواهیم داشت.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران رفسنجان بیان کرد: کار خوب دیگری که امسال انجام خواهد شد، ضمن فضاسازی شهری، از ادارات خواسته شده مانند هفته دفاع مقدس هر اداره‌ای شهدای اداره خود را به صورت بنر اطلاع رسانی کند تا مردم با روز شهید بیشتر آشنا شوند. همچنین ویزیت پزشکان متخصصان از والدین شهدا در منزل با همکاری گروه جهادی مس سرچشمه و دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: اصلی‌ترین دستگاهی که به‌عنوان شاه‌راه حل مشکل اشتغال شهرستان رفسنجان است مجتمع مس سرچشمه است اما سهم اشتغال شهرستان از شاغلین این مجموعه در نهایت به ۵۰ درصد می‌رسد. سهمیه ایثارگران شاغل در این مجموعه نیز زیر ۱۵ درصد است. از معاون منابع انسانی شرکت مس نقد دارم و از دوستان شهرستان گلایه‌ای نداریم. در بحث نیروی انسانی کار انجام شده اما تا آنچه که نیاز به انجام است فاصله دارد. ما پیگیری می‌کنیم اما می‌طلبد شرکت مس جلسات مستمر با بازدهی مناسب و موثر برنامه‌ریزی کند. بخشی از تبدیل وضعیت‌ها روی زمین مانده است. هنوز فرزندان شهید بیکار زیادی در شهرستان داریم.

وی تأکید کرد: از سایر کارخانجات سطح شهر تقاضا داریم سهمیه ۳۰ درصدی اشتغال ایثارگران را لحاظ کنند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران رفسنجان با بیان این‌که در حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان دو شهید و دو جانباز از رفسنجان هستند، افزود: در خصوص شهید حسینعلی دره‌دری هر چند احراز شهادت به دست ما نرسیده اما موردی ندارد و مشمول زمان است و مشکلی به وجود نخواهد آمد اما تا زمانی احزار نیاید نمی‌توانیم اعلام کنیم اما به احتمال زیاد نقصی وجود ندارد و موضوع حل شده است.

دهقان‌رجبی در خصوص تعداد شهدای شهرستان نیز گفت: شهرستان رفسنجان حدود ۹۰۰ شهید را تقدیم انقلاب و نظام کرده است و ۱۲ شهید مدافع حرم فاطمیون داریم. ۳۱۳ خانواده شهید نیز در شهرستان رفسنجان در قید حیات هستند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا